воскресенье, 15 июля 2012 г.

Թանգարանի հավաքածուն The museum's collection

Half-destroyed abandoned bus is associated with the imaginable new life trying to materialize it in the reality in the form of a
rough porous present, from the wholes of which the past reflected in the present can be watched.

By his performance Sargis Hovhannisyan is trying to move the bus by drawing the wheels – to move it from present to future.
By adding a number to the bus he wants to indicate that it is one of the many that will still come.
Sargis Hovhannisyan 2008


[ 3.10 ] registry | archival extracts | court material | G. Polk case | hotel finds | graphological forensics | interrogation procedures |


Fragment of a vast collection of raw data concerning a hundred homicide cases that span a hundred years at Thessaloniki, Greece. The criminal cases cover both the public and the private sphere, some of them granting historical significance and a strong impact on the collective memory.

The resource, a repository, consists of sections on bodies of institutional records, legal documents, press material, oral histories, and also topographical documentation of the crime scenes. An extended research has attempted to identify and represent the systems of urban infrastructure activated, both physical and institutional, following the chain of incidents involving such a crime.

Assemblies of that matter constitute new bodies of records, disassociating the integrity of the criminal action as an event. These assemblies, bound in book form or projected as text flow, mark Weak Monuments as an evidence of cultural practice, its genealogy still to be found.


Weak Monuments. Aristide Antonas, Alexios Dallas, Filippos Oreopoulos 
Curator-Maria


Performance of the<< Sacrifice>>

Գեորգի Լիտիչևսկին առաջինն էր, ով արվեստում սկսեց կիրառել կոմիքսներ կամ ստեղծեց արվեստի թեմաներով կոմիքսներ: Ստեղծագործություններում վեր է հանում Ռուսաստանի ժամանակակից արվեստի խնդիրներն ու բացահայտում դրանք: Հատկապես ընդգծում է ռուս արվեստի անկանոն բնույթը, չհասկացվող կամ չընկալվող հատկանիշները: ժամանակակից արվեստի մասին կոմիքսներում մեզ ներկայացնում է ժամանակակից արվեստը որպես քաղաքականացված արվեստ: Բացի որպես արվեստագետ հանդես գալուց, գրել է նաև ծավալուն հոդվածներ:
Գեորգի Լիտիչևսկի 
2000

Armenian reality.
poster.40X21 sm.2012
Karen Alekyan
.Հայկական իրականություն.
Կարեն Ալեքյան

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան

[ 3.10 ] registry | archival extracts | court material | G. Polk case | hotel finds | graphological forensics | interrogation procedures |


Fragment of a vast collection of raw data concerning a hundred homicide cases that span a hundred years at Thessaloniki, Greece. The criminal cases cover both the public and the private sphere, some of them granting historical significance and a strong impact on the collective memory.

The resource, a repository, consists of sections on bodies of institutional records, legal documents, press material, oral histories, and also topographical documentation of the crime scenes. An extended research has attempted to identify and represent the systems of urban infrastructure activated, both physical and institutional, following the chain of incidents involving such a crime.

Assemblies of that matter constitute new bodies of records, disassociating the integrity of the criminal action as an event. These assemblies, bound in book form or projected as text flow, mark Weak Monuments as an evidence of cultural practice, its genealogy still to be found.


Weak Monuments. Aristide Antonas, Alexios Dallas, Filippos Oreopoulos
2010

Լուծվող բառեր
Տեքստը իբրև տեքստ կամ տեքստ, և տեքստ, այլ ոչ թե տեքստ կամ տեքստ կամ տեքստ: 
Այլ ձևակերպումով անհնարին կլիներ ըմբռնել այն աղճատված և կուլ տված կամ չարտահայտված մտքերը, որ արտահայտում են այս արվեստագետները: Օրենքներում և կանոններում դեռ երկար ժամանակ, որքան էլ ուժ գործադրվի չի լուծվի բառի և իրականության անհամապատասխանելիությունը: Կամ-կամ միարժեք արիստոտելահեգելական տրամաբանությամբ կառուցված դոգմատիկ մտածողությունը երբեք չի դրվի կասկածի տակ: Եթե չլինեն այն արվեստի ստեղծագործությունները, որոնց ձևի և բովանդակության անհամապատասխանությունը ոչ թե խոսում է նրանց թերության այլ ամբողջականության մասին: Խոսքի այդօրինակ պարադոքսալ միջամտությունները վերափոխարկելով լեզվի կորալացված մասը, տեքստը տեղադրում են օրգանական մշակույթի քարացած շերտերում փորձելով ստեղծել բազմարժեք և բազմաբևեռ մշակույթ:
Դավիթ Կարեյան
05.04.2000

Լուծվող բառեր
Տեքստը իբրև տեքստ կամ տեքստ, և տեքստ, այլ ոչ թե տեքստ կամ տեքստ կամ տեքստ: 
Այլ ձևակերպումով անհնարին կլիներ ըմբռնել այն աղճատված և կուլ տված կամ չարտահայտված մտքերը, որ արտահայտում են այս արվեստագետները: Օրենքներում և կանոններում դեռ երկար ժամանակ, որքան էլ ուժ գործադրվի չի լուծվի բառի և իրականության անհամապատասխանելիությունը: Կամ-կամ միարժեք արիստոտելահեգելական տրամաբանությամբ կառուցված դոգմատիկ մտածողությունը երբեք չի դրվի կասկածի տակ: Եթե չլինեն այն արվեստի ստեղծագործությունները, որոնց ձևի և բովանդակության անհամապատասխանությունը ոչ թե խոսում է նրանց թերության այլ ամբողջականության մասին: Խոսքի այդօրինակ պարադոքսալ միջամտությունները վերափոխարկելով լեզվի կորալացված մասը, տեքստը տեղադրում են օրգանական մշակույթի քարացած շերտերում փորձելով ստեղծել բազմարժեք և բազմաբևեռ մշակույթ:
Դավիթ Կարեյան
05.04.2000


Երկկողմանի հայելիներով արված գիրքը բաղկացած է չորս հայելային թերթից: 
Այն արված է Աստվածաշնչի <<Գիրք Հոբաց>>-ից:
Տեքստը տպված է հակառակ շրիֆտով և էջերի միայն աջ մասում այն հնարավոր է այն կարդալ հայելային անդրադարձի միջոցով: Գրքի կազմը պատված է արհեստական մորթով:
Տեքստը տպված է շելկոգրաֆիայի մեթոդով և տպագրական սև ներկով:
Չափսը 23х14х3 սմ:
Հովհաննես Մարգարյան: Հայաստան: 2000

[ 3.10 ] registry | archival extracts | court material | G. Polk case | hotel finds | graphological forensics | interrogation procedures |


Fragment of a vast collection of raw data concerning a hundred homicide cases that span a hundred years at Thessaloniki, Greece. The criminal cases cover both the public and the private sphere, some of them granting historical significance and a strong impact on the collective memory.

The resource, a repository, consists of sections on bodies of institutional records, legal documents, press material, oral histories, and also topographical documentation of the crime scenes. An extended research has attempted to identify and represent the systems of urban infrastructure activated, both physical and institutional, following the chain of incidents involving such a crime.

Assemblies of that matter constitute new bodies of records, disassociating the integrity of the criminal action as an event. These assemblies, bound in book form or projected as text flow, mark Weak Monuments as an evidence of cultural practice, its genealogy still to be found.


Weak Monuments. Aristide Antonas, Alexios Dallas, Filippos Oreopoulos
2010

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան


Performance of the<< Sacrifice>>


Markos Grigoryan
1998

Performance of the<< Sacrifice>>


Performance of the<< Sacrifice>>

[ 3.10 ] registry | archival extracts | court material | G. Polk case | hotel finds | graphological forensics | interrogation procedures |


Fragment of a vast collection of raw data concerning a hundred homicide cases that span a hundred years at Thessaloniki, Greece. The criminal cases cover both the public and the private sphere, some of them granting historical significance and a strong impact on the collective memory.

The resource, a repository, consists of sections on bodies of institutional records, legal documents, press material, oral histories, and also topographical documentation of the crime scenes. An extended research has attempted to identify and represent the systems of urban infrastructure activated, both physical and institutional, following the chain of incidents involving such a crime.

Assemblies of that matter constitute new bodies of records, disassociating the integrity of the criminal action as an event. These assemblies, bound in book form or projected as text flow, mark Weak Monuments as an evidence of cultural practice, its genealogy still to be found.


Weak Monuments. Aristide Antonas, Alexios Dallas, Filippos Oreopoulos
Curator-Maria


Performance of the<< Sacrifice>>

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան


Լուծվող բառեր
Տեքստը իբրև տեքստ կամ տեքստ, և տեքստ, այլ ոչ թե տեքստ կամ տեքստ կամ տեքստ: 
Այլ ձևակերպումով անհնարին կլիներ ըմբռնել այն աղճատված և կուլ տված կամ չարտահայտված մտքերը, որ արտահայտում են այս արվեստագետները: Օրենքներում և կանոններում դեռ երկար ժամանակ, որքան էլ ուժ գործադրվի չի լուծվի բառի և իրականության անհամապատասխանելիությունը: Կամ-կամ միարժեք արիստոտելահեգելական տրամաբանությամբ կառուցված դոգմատիկ մտածողությունը երբեք չի դրվի կասկածի տակ: Եթե չլինեն այն արվեստի ստեղծագործությունները, որոնց ձևի և բովանդակության անհամապատասխանությունը ոչ թե խոսում է նրանց թերության այլ ամբողջականության մասին: Խոսքի այդօրինակ պարադոքսալ միջամտությունները վերափոխարկելով լեզվի կորալացված մասը, տեքստը տեղադրում են օրգանական մշակույթի քարացած շերտերում փորձելով ստեղծել բազմարժեք և բազմաբևեռ մշակույթ:
Դավիթ Կարեյան
05.04.2000

The black cap of God and five spaces of reality
Got put on His bcack cap,an earthquake happened.He took it off and put it aside.people came and put in the cap sheets of paper with numbers from 1 to 100.Then,wearing a frown,they took them out,they did this twice,and the nambers were 68\25,55\83.32\75.87\50.and 8\54.God looked at them and said:”These are the spaces of reality”.People thought,took the Gospei according to Lucas,and sought for any word.They wrote with lipsticks five words about earthquake on mirrors that they dear ones would see the mirrors,the spaces of reality at their feet.That God,in a cap or without it,will anderstand that people could look at the reality from above.
P.S.The situation changed suddenly.God made a joke,and the spaces of the reality now looked like this:58\25,83\55,60\32,87\47,80\53.
Nikita Alekseev 1998



The black cap of God and five spaces of reality
Got put on His bcack cap,an earthquake happened.He took it off and put it aside.people came and put in the cap sheets of paper with numbers from 1 to 100.Then,wearing a frown,they took them out,they did this twice,and the nambers were 68\25,55\83.32\75.87\50.and 8\54.God looked at them and said:”These are the spaces of reality”.People thought,took the Gospei according to Lucas,and sought for any word.They wrote with lipsticks five words about earthquake on mirrors that they dear ones would see the mirrors,the spaces of reality at their feet.That God,in a cap or without it,will anderstand that people could look at the reality from above.
P.S.The situation changed suddenly.God made a joke,and the spaces of the reality now looked like this:58\25,83\55,60\32,87\47,80\53.
Nikita Alekseev 1998


Երկկողմանի հայելիներով արված գիրքը բաղկացած է չորս հայելային թերթից: 
Այն արված է Աստվածաշնչի <<Գիրք Հոբաց>>-ից:
Տեքստը տպված է հակառակ շրիֆտով և էջերի միայն աջ մասում այն հնարավոր է այն կարդալ հայելային անդրադարձի միջոցով: Գրքի կազմը պատված է արհեստական մորթով:
Տեքստը տպված է շելկոգրաֆիայի մեթոդով և տպագրական սև ներկով:
Չափսը 23х14х3 սմ:
Հովհաննես Մարգարյան : Հայաստան: 2000


..6 CUBs.. 6x6x6 sm each. installation 
Levon Fljyan 2008

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան

Superstition.video 
Arman Grigoryan
1998

..Victory..
Oil|\canvas 150X135 sm.
Hambarcum Ghukasyan

..Clean hands.. installation 
Gagik Manukyan 
2000


Paper \ mixed technics. 32X42 sm.
Mkrtich Matevosian

"Azat hanged in the Independence Square on Independence Day." -performance
Azat Sargsyan
..Ազատը Ազատության հրապարակում կախված անկախության օրը..
Ազատ Սարգսյան

Cardboard pazle, jeans. /Armenian jeans/ 120 X 100
Karen Barseghyan
2011


..6 CUBs.. 6x6x6 sm each. installation 
Levon Fljyan 2008

Sargis Zabunyan 2008

..King Fish.. 
stone\bronze 2002
Arthur Gevorgyan

nvestigation,Time and Space.-performance
Gevorg Sargsyan (Chala)
1998

Oil \ canvas . 80X100 sm
Mkrtich Matevosian

Oil \ canvas . 70X100 sm
Mkrtich Matevosian

..Bridge.. 
Hayk Adamyan 2000

Paper \ mixed technics. 32X42 sm.
Mkrtich Matevosian

..6 CUBs.. 6x6x6 sm each. installation
Levon Fljyan 2008

..6 CUBs.. 6x6x6 sm each. installation
Levon Fljyan 2008

[ 3.10 ] registry | archival extracts | court material | G. Polk case | hotel finds | graphological forensics | interrogation procedures |


Fragment of a vast collection of raw data concerning a hundred homicide cases that span a hundred years at Thessaloniki, Greece. The criminal cases cover both the public and the private sphere, some of them granting historical significance and a strong impact on the collective memory.

The resource, a repository, consists of sections on bodies of institutional records, legal documents, press material, oral histories, and also topographical documentation of the crime scenes. An extended research has attempted to identify and represent the systems of urban infrastructure activated, both physical and institutional, following the chain of incidents involving such a crime.

Assemblies of that matter constitute new bodies of records, disassociating the integrity of the criminal action as an event. These assemblies, bound in book form or projected as text flow, mark Weak Monuments as an evidence of cultural practice, its genealogy still to be found.


Weak Monuments. Aristide Antonas, Alexios Dallas, Filippos
Oreopoulos
Curator-Maria Μαρία Tsantsanoglou
2010

Sargis Zabunyan 2008

Half-destroyed abandoned bus is associated with the imaginable new life trying to materialize it in the reality in the form of a
rough porous present, from the wholes of which the past reflected in the present can be watched.

By his performance Sargis Hovhannisyan is trying to move the bus by drawing the wheels – to move it from present to future.
By adding a number to the bus he wants to indicate that it is one of the many that will still come.
Sargis Hovhannisyan 2008

Half-destroyed abandoned bus is associated with the imaginable new life trying to materialize it in the reality in the form of a
rough porous present, from the wholes of which the past reflected in the present can be watched.

By his performance Sargis Hovhannisyan is trying to move the bus by drawing the wheels – to move it from present to future.
By adding a number to the bus he wants to indicate that it is one of the many that will still come.
Sargis Hovhannisyan 2008


Half-destroyed abandoned bus is associated with the imaginable new life trying to materialize it in the reality in the form of a
rough porous present, from the wholes of which the past reflected in the present can be watched.

By his performance Sargis Hovhannisyan is trying to move the bus by drawing the wheels – to move it from present to future.
By adding a number to the bus he wants to indicate that it is one of the many that will still come.
Sargis Hovhannisyan 2008

..Cubistic questions.. 5x5x5 sm each. installation 
Levon Fljyan 2004

/Annals/ 100 x 80 sm
Gevorg Sargsyan(Chala)

Комментариев нет:

Отправить комментарий